Dag 13: Van SF naar Pacific Grove

23 september 2017 - Pacific Grove, California, Verenigde Staten

Wakker geworden 🌄op de laatste ochtend in San Francisco. Wat meer tempo dan de andere dagen, we moesten immers weer een stuk overbruggen. Rond de klok van 10 uur 🕰reden 🚙we San Francisco uit. Zoekend naar de weg langs de kust, hadden we helaas het eerste stuk toch snelweg🛣🛣. Uiteindelijk kwamen we een afrit tegen die ons terug naar de kust 🏝🏝leidde. Onderweg kwamen we pompoen 🎃🎃kwekerijen tegen. Redelijk bizar hoe dat groeit. Zeker nu met Halloween 🎃🎃in het vooruitzicht worden ze met bosjes verkocht. Ook veel aardbeien🍓🍓🍓, kiwi's en artisjokken worden er verbouwd. We hebben weer mooie plekjes gezien onderweg. Langs de kust ook een paar keer gestopt 🅿️🅿️voor het oprapen van de welbekende schatjes 👑👑Op een gegeven moment ging de weg toch weer over in snelweg🛣🛣, op een heel klein stukje na. Hier zagen we een soort natuurpark met heel veel vogels 🐔🐥🐧🐦🐤🐣en zeehonden. Zo leuk dat je die zo maar in grote getale ziet, terwijl je er in Nederland aparte excursies voor moet boeken. Na dit mooie stukje natuur verder naar Pacific Grove. Daar rond de klok van 16 uur 🕓🕓aangekomen. We hebben een mooie kamer en Paul heeft wel honderd foto's gemaakt van een eekhoorn die hij vanaf het balkon zag in de bomen🌳🌳. Toen besloten een eindje te gaan rijden en een hapje te gaan eten. Leuke bistro gevonden en heerlijk gegeten. Maar o,o,o, wat is het duur om te eten. Glaasje wijn koste $13,50 per glas, wel heerlijk, maar het is maar goed dat ik het niet wist tijdens het bestellen. Ik had heerlijke kip 🐔🐔met verse knoflook. Wat heb ik gesmuld🙃🙃,  Paul had Cock au vin🐓🐓. Na het eten langs de kust 🏝🏝gaan rijden en je raad het al, schatjes👑👑 zoeken. Blijft een leuke hobby en een leuk tijdverdrijf. Daarna naar de zonsondergang 🌅🌅gekeken en nu op onze kamer. Paul aan het strijken, ik heb koffie gemaakt. Morgen weer verder naar het volgende dorp, onze een na laatste bestemming😢

1. Jan van Leeuwen:
    24 september 2017
    Leuk om de reisverslagen te lezen , wat een fantastisch land 🇱🇷
  2. Elma:
    24 september 2017
    Weer leuk verslag liefie, lijkt Tribez wel 😜 Maar nu in het echt...jullie zien er goed uit!! Kan ook niet anders als je zo'n bijzondere vakantie viert. Lieve groetjes 😘😘